English
I have been pursuing other blogs and came up with this one:
It offers the following wonderful advice about how to overcome the fear of academic plagiarism, and I have adapted what the author has to say:
1. Instead of an exam, why not require a three-nation collaborative task for students?
2. Instead of assigning a 1,500 word essay, why not require either:
2.1. The establishment of a collective blog in which several students carry on an on-line discussion about something? or
2.2. The development of a bibliography about some topic from Google or Yahoo (or other source).
3. Instead of bemoaning the availability of "free online essays" for students to pinch, why not assign the task of choosing 4 "free online essays" and critiquing them, and then improving on one of them?
Español
He estado examinando otros blogs y encontré éste. Allí hay consejos maravillosos sobre cómo superar el miedo del plagio académico que he modificado ligeramente en lo que sigue:
1. En vez de un examen, ¿por qué no requerir una tarea de colaboración entre estudiantes que provienen de tres países?
2. En vez de asignar un ensayo de 1.500 palabras,
2.1. ¿por qué no pedir el manejo de un blog, en que haya una discusión en línea por una semana entre varios miembros de la clase?
2.2. ¿por qué no asignar la anotación de una bibliografía sobre un tema particular a partir de una búsqueda en Google o Yahoo (u otra fuente electrónica)?
3. En vez de lamentar la disponibilidad de "ensayos en línea" que los estudiantes pueden copiar, ¿por qué no asignar la tarea de elegir cuatro de estos mismos ensayos en línea con la tarea de criticar o mejorarlos?
Reference:
http://libedge.blogspot.com
martes, 10 de julio de 2007
Suscribirse a:
Entradas (Atom)